Ahad, 26 Julai 2015

Buah Pisang

Assalammualaikum semua,
Selamat Hari Raya  & Maaf Zahir Batin.
Mesti korang tengah sibuk beraya lagi kan?

Heeee...hari ni aku paksa diri untuk update nih....
Kalaulah laptop aku ni boleh taip terus apa yang aku nak cerita,
lama dah aku suh taip.....hahahahaha....
Agak-agaknya kan ramai tak yang nak beli laptop gitu?
Mesti ramaikan :P
kih...kih..kih....kelaut sudah intro aku....

Kenapa dengan buah pisang?
adalah...
bacalah dulu cerita aku ni ha...
dna
 
Ok cun kan gambar pisang yg aku ambil tu...
heee...

Ok, sambung balik....
Sesuai dengan situasi sekarang ni, aku rasa buah pisang ni sangat2 berguna.
Yelah, selain daripada digoreng dan dibuat kerepek.
Pisang ada banyak khasiatnya.
Aku kongsikan beberapa khasiat yang sempat aku google tadi ye.
Antaranya :
1.Kaya dengan vitamin dan serat
2.Mengurangkan stress
3. potasium dan magnesium yang
  terkandung di dalam pisang amat sesuai merawat
  orang yang mengalami cirit-birit.

Khasiat nombor 3 tu, memang berkesan pada aku.
Aku terkenang dan teringat masa waktu raya tu aku cirit-birit.
Arwah abah suruh aku makan buah pisang.
Aku pun makan la...
Kemudian perut aku ok seperti biasa.

Haaa...ada sesiapa yg cirit birit ke?
Pi cari buah pisang cepat.
hehehehe.....
  
 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...